Kulturföreningen SKROT

Kulturföreningen SKROT är en förening som bedriver allmännyttig ideell verksamhet.
Med särskild målsättning att stå för konstnärlig utveckling och inkludering.
Att med musik och scenkonst inspirera till att skapa musik och  att uppfinna och bygga egna musikinstrument.

Att ha verksamhet som uppmuntrar till:
-Lek och rörelse med hjälp och stöd av musik, musiklekplatser.
-Lyssnade och stillhet.

Verksamhet och utbildningar inom flera kulturinriktningar av hög kvalitet för barn, unga, vuxna, äldre och personer med olika funktionsuppsättningar.
Tillsammans med flera samarbetsparter vända sig till människor i alla åldrar och bakgrund samt arbeta för att motverka all form av diskriminering.

Inom exempelvis dessa områden:
Musik, ljud, instrumentbyggande, utlån/hyr av instrument, anpassning av musikinstrument, litteratur och böcker, läsande/skrivande, slöjd, hantverk, bild/form kulturarv, scenkonst, film, VR, cirkus, dans, rörelse, röst, kropp, museum, bibliotek, kultur, teknik, innovation, visualisering, musikterapi, friskvård och rehab. Barn-ungdomsverksamhet. Verksamhet för äldre.

Föreningen är under uppstart maila gärna och fråga om ni undrar något.